Visuel identitet – giv dit brand et unikt udtryk

Vi ser, bedømmer, fortolker og køber med øjnene. Derfor er en stærk visuel identitet alt afgørende for dit brand og dine produkter. Visuel identitet kan gøre dit brand bemærket og beundret, give kampagner målbare resultater og skabe websites, hvor besøgende bliver til kunder.

 

En skarp visuel identitet skal stikke ud og fange din målgruppe. Samtidig skal din visuelle identitet sende de helt rigtige signaler. Hvem er din virksomhed? Hvad vil I? Hvad står I for? Og hvordan adskiller I jer fra andre? En skarp visuel identitet skal få målgruppen til at føle, at netop din virksomhed er det eneste rigtige valg.

 

Der er mange ting, der kan påvirke, hvor meget succes dit brand, produkt og/eller din virksomhed har. Visuel identitet kan gennem stærk kommunikation skabe gode relationer og give kunderne et helt klart billede af, hvem din virksomhed er. Din virksomhed fremstår mere troværdig, hvis dine kunder får et klart billede af, hvem din virksomhed er, hvad den kan, og hvad den vil. Og dét kan den vise gennem visuel identitet.

 

Tre steder du kan skabe god visuel identitet

Hvordan skaber du en visuel identitet, der kendetegner din virksomhed og dit brand? Logo, hjemmeside og skriftlig kommunikation kan være tre rigtig gode steder at starte.

 

  • Logo er helt essentielt, da det er det, kunder ser og skal genkende, når de handler med din virksomhed. Derfor skal det afspejle din unikke identitet. Du bør derfor få en professionel logo- eller webdesigner til at designe et logo, der afspejler din virksomhed i alt fra farvevalg til skrifttype.

Det er vigtigt at eksponere dit logo, så kunderne altid kan genkende din virksomhed. Dit logo bør derfor fremtræde på alle sociale medier, på hjemmesiden, visitkort, regninger osv.

.

  • Ligesom dit logo skal din hjemmeside også give et godt indtryk. Dårlig grafik, forvirrende sider og links, der ikke virker, giver ikke et godt indtryk. Det gode indtryk skabes, hvis hjemmesiden afspejler virksomhedens identitet og bliver tilpasset målgruppen.

Hjemmesidens design kan med fordele passe til logoet.

 

  • Dårlig grafik, links, der ikke virker, OG dårlig grammatik eller stavning giver et dårligt indtryk. Derfor skal din skriftlige kommunikation altid være i orden. Skriftlig kommunikation indebærer alt fra opdateringer på sociale medier, til annoncer og til teksten på din hjemmeside.

Vil du være sikker på, at teksterne er korrekte og fangende, kan du ansætte en tekstforfatter til at gøre arbejdet. En tekstforfatter vil også kunne sikre dig, at den skriftlige kommunikation er ensartet, så kunderne altid kan genkende ‘virksomhedens stemme’.

 

Få en gennemtænkt visuel identitet

Du har nu fået et indblik i, hvor vigtig og hvor omfattende visuel identitet er. Med en gennemtænkt og gennemarbejdet visuel identitet får dit brand, produkt og/eller virksomhed et unikt og ensartet udtryk. Jeres kommunikation bliver stærk, og jeres målgruppe vil straks kunne genkende jer. Det kan kun gøre jer endnu stærkere, hvis du får professionel hjælp til at skabe eller opdateret en visuel identitet for dig.