Sådan planlægger du den perfekte firmajulefrokost

Vinteren nærmer sig, og for mange firmaer betyder det, at julefrokosten også rykker tættere på. Det kan dog være en svær opgave at arrangere en fest, som alle vil synes om. Især fordi en julefrokost for virksomheden er en god måde, hvorved kollegaer kan komme hinanden nærmere, lave sjov med hinanden og lære hinanden bedre at kende. Hvis du ikke helt ved, hvor du skal starte set i forhold til planlægningen, så kan du muligvis finde inspiration herunder.

Diverse ting der bør være styr på

Find lokaler
Det kan både være praktisk og godt at holde en firmajulefrokost udenfor arbejdspladsen, da man kan slippe for oprydningen, og fordi nye rammer også kan give plads til nye relationer og andre måder at se hinanden på. At finde det helt rigtige lokale kan dog være en udfordring, da det kommer an på, hvor mange I bliver, og hvor meget I selv gider at stå for. I kan vælge at undersøge hvilke muligheder, der er i lokalområdet i nærheden af virksomheden, og derfra finde ud af om budgettet holder til det ene eller det andet slags lokale og service.  

Evaluere julefrokosten fra forrige år
Det kan være en god idé at overveje, hvilke ting der fungerede, og hvilke der ikke fungerede til sidste års julefrokost. Måske var det ikke det rette tema, eller måske var lokalerne for små. Uanset hvad så er det vigtigt, at I spørg de medarbejdere, der var med sidste år, om hvad deres oplevelse var af den. Julefrokosten for i år skulle jo gerne være bedre end den fra sidste år, eller i hvert fald bare blive husket som en mindeværdig og god sammenkomst.

Underholdningen

Når lokalet, maden, temaet og meget andet er kommet på plads, så er det næste store punkt på planen underholdningen. Til dette kan I vælge klassikeren, såsom pakkeleg eller lave et større arrangement, hvor underholdningen er en standupkomiker, sanger, tryllekunster eller noget helt andet.