Sådan får du det mest optimale ud af samarbejdet når du arbejder hjemmefra

Følgende indhold er sponsoreret

Det er ikke altid nemt at deltage i møder, og komme i kontakt med kollegaerne når du arbejder hjemmefra. Det er nemlig rigtig besværligt at deltage i det de andre laver på arbejdet. Det er heller ikke altid at i kan snakke sammen eller kommunikere over mobilen, hvis du lige har et par spørgsmål. Det kan også være at du har behov for at deltage i et møde. Der er det jo et krav at du deltager, men det kan du altså også sagtens gøre derhjemme. Der findes nemlig en masse muligheder, grundet den nye teknologi, kan du nu sagtens sidde hjemme og være syg, selvom du deltager i mødet.

SharePoint

SharePoint er en platform hvor dig og dine kollegaer kan dele jeres dokumenter, i kan udvikle samtaler og ringe til hinanden, det er lidt teams+Skype blandet sammen. Det smarte ved SharePoint er at du kan dele dokumenter, som både er skrivebeskyttet, men også nogle som dine kollegaer kan svare og skrive i. Det smarte ved SharePoint er at du også kan arbejde selvom du er hjemme, det kræver blot dit login, og en computer for at bruge SharePoint. Det kan nemlig nogle gange være noget bøvl som kontorarbejder at slæbe sit arbejde med hjem. Men det kan gøres nemt, og det kan det i hvert fald med SharePoint.
Teams

Teams er et program hvor du og din virksomhed kan dele forskellige ting sammen. Det er dog en fordel at der er en der deler dokumenterne f.eks. din chef. Så i har styr på hvem der gør hvad, og hvis der evt. er et spørgeskema i skal have svar på. I kan også skrive til hinanden, og dele dokumenter derover, en god ting er at man kan sætte ”forstyr mig ikke” på profilen, hvis du nu er til møde, eller en vigtig samtale. Teams kan også bruges hjemme, og det er smart og nemt, dog er det ikke alle versioner du kan ringe på.

Skype

Skype er også en af de programmer der er god at bruge til møder, og samtaler med de enkelte kollegaer, og ikke mindst hvis i vil have en gruppe chat. Det bruges af mange virksomheder, ikke mindst fordi der kan laves møder, og de kan laves pr. videoopkald, det smarte er at du både kan have video og uden, så i kan vise ting i løbet af det møde i holder.