Når man som virksomhed vælger at stille op til en messe, er det med et formål om at øge sin kendskabsgrad og synliggøre sig for nye potentielle kunder og samarbejdspartnere. Der er flere parametre, der spiller ind, når man skal gøre sig bemærket som virksomhed. Udtryk, design, service, reklame osv.
Gør et godt førstehåndsindtryk
Planlægning er vejen frem, hvis man ønsker at komme godt i mål med sin messestand. Gå derfor i gang i god tid med at undersøge standens muligheder for indretning og dekoration, planlægning af personale, der skal deltage i messen og vær ude i god tid, hvis der skal produceres eller laves reklametryk, som skal medbringes.
Det handler om at skabe et godt blikfang for messedeltagerne, og om at skille sig ud fra konkurrenterne. Lyd, farver, enkelthed og et produkt som folk evt. kan føle og røre ved, lytte nærmere til, således de kan gå derfra med den helt rette viden og med et godt førstehåndsindtryk.
Når reklame betaler sig
Det kan være en god idé, at medbringe vandflasker med logonavn på til messen, slikkepinde eller bolsjer med virksomhedens navn eller anden varer, som folk kan tage med sig og huske fra jeres stand. Det er ligeledes god service. At få trykt store bannere i god kvalitet, der hænges op i jeres stand, eller flyers og brochurer, der kan fortælle mere om jeres virksomhed og produkter. Noget som folk kan tage med sig og læse nærmere om, når de kommer hjem. Det kan måske føles som penge ud af vinduet, men i sidste ende er det alt sammen reklame, der betaler sig.
Produktvideoer
Vi lever efterhånden i en digitaliseret verden, hvor mange billeder er blevet skiftet ud til fordel for videoklip og levende billeder. Det giver kunden et mere realistisk indblik, og derfor kan det være en god idé at få lavet en kort præsentationsvideo af sit produkt eller service, som folk vil kunne se, når de går forbi jeres stand. En video på 1-2 minutter vil få dem til at huske jer bedre, end et billede de ser i 1 sekund.