Hold en herlig sommerfest i firmaet

I det danske erhvervsliv får flere og flere virksomheder øjnene op for at holde sommerfester. Årsagen er, at det er godt for moralen og det teamwork, der hersker i organisationen – samt at det er en god lejlighed til at møde i mere uformelle rammer. For modsat f.eks. julefrokosten, er der lagt op til en meget mere afslappet begivenhed, når arrangementet afholdes i en have, på virksomhedens domicil eller måske i andre åbne omgivelser, hvor det gode vejr kan nydes.

Men hvordan planlægger du egentligt festen? Det her skal du være opmærksom på:

Mad og drikke

Selvom det kan virke fristende, så gør aldrig spisningen til et grill-selv arrangement. Om end grill summer af sommer og hygge, så er der ingen, der gider at bøvle med at købe ind til begivenheden, og er folk blevet sultne, opstår der let fnidder ved grillen, hvis der opstår ventetid. Og der gør der typisk!

Sørg i stedet for, at der er en frisk og sommerlig buffet eller bliver serveret lune og lette retter, hvis der er personale tilstede.

Drikkevarerne skal naturligvis holdes kølige, og så skal der altid være isvand på kanden – særligt hvis det er en varm dag.

Sidde- og soveplads?

Dine gæster skal naturligvis have et sted at sidde og spise maden, men der skal også være plads til at huse gæsterne, hvis der f.eks. er tale om en stor åben havefest, hvor i skal kunne søge ly for pludselig dårligt vejr. Her kan et mastetelt være en god løsning, da der er højt til loftet og god plads. Det er godt for akustikken – og så bliver det lettere at rykke borde og stole til side, hvis der skal laves et dansegulv.

Soveplads? Kommer dine gæster langvejs fra, og er der lagt op til et brag af en fest, så er det god stil at sørge for, dine gæster kan lade bilen stå natten over og sove den ud nær festens epicenter.

Planlæg i god tid

Det er bedst at planlægge festen i god tid. Det giver ikke bare bedre muligheder for at skaffe god underholdning, musik m.m., men gør det også lettere for de ansatte at sætte kryds i kalenderen, så der er mange, der deltager.