Få flere kunder med flere leadgenerering
En af grundpillerne i din forretning er kunderne. Men hvordan får du dem ind på din hjemmeside, så du kan sælge dem noget? I de fleste marketingafdelinger er leadgenerering nøgleordet. Leadgenereringen er et udtryk for, hvor mange potentielle kunder du har fået ind på din hjemmeside. Du kan sagtens have flere målgrupper, derfor er det vigtigt, at du ved, hvordan du differentiere dig imellem dem, så din virksomhed bliver så relevant som muligt.
Sådan får du nye kunder
Det er vigtigt at få dine nye potentielle kunder til at reagere på det budskab, som du sender ud. Derudover er det også vigtigt at vide, hvad det er for noget indhold, de kan lide. Jo mere relevant du kan gøre dit indhold, jo lettere vil det blive at få kunder.
Her er nogle eksempler på, hvad du kan gøre:
- Målret tilbud til potentielle kunder ved at kende deres behov og adfærd
- Gør din kommunikation personlig og differentiér dig, brug de kanaler som dine kunder bruger
- Prøv forskellige kanaler af og se, hvilke kanaler der performer bedst. Det kan være, det er en eller flere, som du slet ikke havde forstillet dig
- Udarbejd en analyse for, hvordan dine kunder reagerer på dine budskaber, hvilken opslagstype de foretrækker – er de til videoer, tekst eller til billeder?
- Differentiering er godt, men husk den røde tråd igennem alt din markedsføring
Genvejen til flere kunder
Det lyder så nemt, når der er en genvej, måske også for godt til at være sandt? Der er en genvej. I stedet for at du skal bruge mange timer på at tykke nettet igennem for gode tips og trick, så er den nemme løsning lige her. Så slipper du for alt det manuelle arbejde og kan få kvalificerede leads uden at gøre noget.