Dine bygninger er dit førstehåndsindtryk

Når du har en virksomhed, er det ikke ligegyldigt, hvordan dine bygninger ser ud, og hvor de er placeret. Når kunder og andre samarbejdspartnere besøger din virksomheds kontorbygninger, starter de allerede deres opfattelse og bedømmelse, når de ser adressen. Er kvarteret kendt for kunden? Er det et dyrt og eksklusivt område, der udstråler seriøsitet, eller er det mere hipt og urbant, der udstråler kreativitet?

Udover adressen, bliver bygningen også bedømt. En virksomhed der har kontor i en pæn og vedligeholdt bygning udstråler, at der er styr på tingenen og økonomien.

Få styr på udendørsarealerne

Derfor er udendørsarealerne også super vigtige. Selv hvis der blot er tale om en lille græsplet med lidt blomster og en hæk. Sørg for at hyre en anlægsgartner på fast basis, så det hele tiden ser godt ud foran din virksomhed. En anlægsgartner kan også shine stedet op og give et ekstra smukt indtryk, når du ankommer til din virksomhed. Holder din virksomhed til på Sjælland, kan du med fordel kontakte Knardrupgaard for gartneri-arbejde.

En dygtig receptionist

Mange tror måske, at receptionistjobbet er nemt og kan klares af de fleste. Men faktisk er det en super vigtig funktion for din virksomhed. Receptionisten er den person, der tager imod dine kunder. Der er den person, der får dem til at føle sig velkommen og godt tilpas. Hvis du er forsinket, er en god receptionist din redning, så kunden ikke føler sig irriteret og glemt. Det er også receptionisten, der bestemmer, hvem der kommer igennem i telefonen. Det er derfor vigtigt, at receptionisten forstår dig og virksomhedens prioriteter.

På samme måde som bygninger og have skal være velholdte, er det også vigtigt, at selve receptionen er godt indrettet. Hvis I ikke har plads til en decideret reception, så sørg for at lave et lille venteområde med en god stol, til de folk der kommer forbi.