Dårlige erfaringer med mødebooking?

Man kan hurtigt få dårlige erfaringer med mødebooking, hvor der ikke er udsigt til at et eventuelt salg vil forekomme, hvilket derfor i sidste ende kan være spild af både tid og penge. Derfor er det en god idé at være på forkant med situationen, så man kun indgår i møder, hvor man på forhånd ved, at der er god udsigt til et salg. Man kan selvfølgelig aldrig være 100% sikker på, at det vil ende ud med et salg, men hvis man kan få skåret en eventuel kundekreds ned til dem, der reelt er interesserede, er man godt på vej. Her kan det være en god idé at få en professionel telemarketingsvirksomhed indover, da de kan hjælp med at målrette processen.

 

Kvalificeret mødebooking

For at mødet ikke skal ende ud i, at det bliver spild af tid, ressourcer og eventuelt penge, kan det være en fordel at sætte sig grundigt ind – og forudbestemme – hvilke krav og forventninger, man har til mødet. På den måde er man også selv med til at forberede sig på et kvalificeret møde, der munder ud i det ønskede resultat. I den forbindelse kan det være en god idé at kigge på følgende:

  • Hvor mange kundemøder har du brug for?
  • Hvad karakteriserer de rette kunder?
  • Hvad skal der til, for at mødet er interessant for dig?

 

Hvad forventer du dig af kunden?

Ligeså vel som det er vigtigt at kigge indad og vide, hvad man selv har brug for i forhold til et kvalificeret møde, er det selvfølgelig også utrolig vigtigt på forhånd at vide, hvad man forventer sig af en eventuel kunde. På den måde kan man netop indskærpe feltet af potentielle kunder til en kerne, man ved, der er interesserede, hvorfor man i sidste ende opnår det optimale resultat; nemlig at finde en køber. Dermed kan man mindske spildprocenten af møder uden resultat til et minimalt niveau. Dette kan være svært at overskue, hvis man bevæger sig et hektisk arbejdsmiljø, hvor man i forvejen går til en masse møder uden resultat. Derfor kan det være en god idé at få vejledning og råd af professionelle, der til daglig arbejder med det. Det kan bl.a. være et telemarketingsfirma med god erfaring inden for området.